در دنیای امروز، که رسانههای اجتماعی با سرعت فزایندهای تکامل مییابند، توجه باید به تأثیر آگاهانه و بهویژه ناخودآگاهی که این رسانههای اجتماعی اعمال میکنند و اینکه چگونه میتوان از جنبههای منفی آن تأثیر اجتناب کرد، جلب شود. نفوذ رسانهها بر سیاست نقش مهمی در شکلگیری ادراک عمومی، افزودن لایههای پیچیدگی به موضوعاتی مانند اطلاعات غلط، قطبیسازی و لفاظیهای خشونتآمیز داشته است. سوال و محور اصلی این پژوهش تاثیرات و تعامل رسانه های نوین بر اخلاق سیاسی در اندیشه سیاسی متفکران غربی است. در این راستا با بهره گیری از روش تبیینی می توان گفت که گرچه فلاسفه و مکاتب سیاسی همچون نئولیبرالیسم، پست مدرنیسم و جامعه گرایان در ارایه فلسفه سیاسی خود تحت تاثیر فناوری های نوین رسانه ای بودند ولی از سوی دیگر نظریاتی در جهت تبیین وضعیت جدید و راهکارهای در جهت کاهش تاثیرات منفی رسانه ها بر اخلاق سیاسی ارایه کرده اند. در این مقاله نظریات نئولیبرال ها، جامعه گرایان، پست مدرن ها و متفکرانی همچون فوکویاما و هابرماس بر تعامل فناوری های نوین رسانه ای بر اخلاق سیاسی در قالب هایی همچون زیست سیاسی، انزواگرایی، نظریه شوک، جامعه انضباطی، موش و مار، جامعه خودجوشی و خرده فرهنگ ها و اخلاق ها مورد بررسی قرار گرفته است.
salah M, nozari H. (2024). Analyzing the interaction of new technologies and political ethics in a theoretical perspective. IPSJ. 3(6), 63-86. URL: http://ipsj.iauh.ac.ir/article-1-109-fa.html
صالح محمئ مهدی، شمسینی غیاثوند حسن، نوذری حسینعلی.(1403). تجزیه و تحلیل تعامل فناوری های نوین و اخلاق سیاسی در چشم انداز نظری مطالعات سیاست بین الملل 3 (6) :86-63